Kuopion Pakut – Vuokraus ilman säätöä

Kuopion Pakut on kotimainen autovuokraamo, jonka usean hengen tiimi yhdistää yli 30 vuoden kokemuksen ja reilun palveluasenteen. Tarjoamme helpon ja nopean tavan vuokrata pakettiautoja, peräkärryjä ja minibusseja ilman piilokuluja tai monimutkaisia järjestelmiä. Meille asiakaskokemus on ykkönen – täällä et jää yksin avainlaatikkojen kanssa.

Autovuokraamo Biilit Oy

Autovuokraamo Biilit Oy:n aputoiminimi Kuopion Pakut on suomalainen autovuokraamo, jonka toiminta perustuu yhteen yksinkertaiseen ajatukseen: vuokrauksen pitää olla nopeaa, selkeää ja reilua – ilman piilokuluja, monimutkaisia käyttöliittymiä tai teknistä kikkailua.

Toimimme tällä hetkellä useilla paikkakunnilla ja kasvamme vauhdilla. Palvelumme kattaa peräkärryt, pakettiautot, minibussit ja henkilöautot, joita voit vuokrata helposti verkkopalvelustamme tai soittamalla suoraan asiakaspalveluun. Valitset vain ajan ja paikan, me hoidamme loput.

Meille siirtyi tunnetut vuokrausbrändit – palvelu jatkuu

Keväällä 2025 Autovuokraamo Biilit Oy osti aputoiminimet Kuopion Pakut, Jyväskylän Pakut, Lappeenrannan Pakut  ja Helsingin Pakut. Näillä nimillä on vuosien varrelta pitkä historia luotettavasta vuokrauspalvelusta, ja ne ovat palvelleet kymmeniä tuhansia asiakkaita muuttotilanteissa, keikoilla, urheilutapahtumissa ja työmatkoilla.

Toiminta näiden nimien alla alkoi jo vuonna 2016. Ensimmäiset vuodet sujuivat hienosti ja asiakastyytyväisyys oli korkealla. Vuonna 2023 perustajayrittäjät siirtyivät uusiin haasteisiin ja myivät liiketoiminnan uusille omistajille.

Valitettavasti seuraavat vuodet eivät olleet helppoja uusille yrittäjille. Vuokrausalaa koettelivat samanaikaisesti monet vaikeat tekijät. Polttoaineen ja huollon hinnat nousivat rajusti, ajoneuvojen hankintahinnat ja saatavuus heikkenivät, ja samalla rahoituskustannukset sekä korkotaso nousivat nopeasti. Kuluttajien ostovoima laski, mikä vähensi vuokrauspalveluiden kysyntää, ja päälle tulivat vielä kallistuneet vakuutukset, jotka söivät kannattavuutta entisestään. Vaikka tahtoa riitti ja töitä paiskittiin, lopulta tilanne ajautui pisteeseen, jossa konkurssi oli ainoa mahdollinen ratkaisu. Juuri tässä vaiheessa me Biilillä astuimme mukaan ja päätimme jatkaa toimintaa – kokenein käsin ja reilulla otteella.

Me jatkamme – kokenein käsin ja reilulla otteella

Meillä on usean hengen tiimi, jolla on yhteensä yli 30 vuoden kokemus vuokraamisesta – niin kentältä, tiskin takaa kuin järjestelmäkehityksestä. Tiedämme, mikä toimii ja mikä ei. Olemme itsekin olleet asiakkaita, kun muuttokuorma on pitänyt saada liikkeelle tai aikataulut painaneet päälle. Tämän kokemuksen pohjalta olemme rakentaneet Biilit.

Tavoitteemme on yksinkertainen
Tarjota vähintään yhtä hyvää ja mieluusti parempaa palvelua kuin aiemmat yrittäjät.

Toiminta jatkuu tutuilla paikkakunnilla. Verkkosivut, puhelinnumerot ja varauskone päivittyvät kesän 2025 aikana ja autoja voi jälleen vuokrata normaalisti 1.7. alkaen.

Arjen realismia ja käytännön palvelua

Meidän vahvuus on arjen realismi. Tiedämme, miten tärkeää on, että auto on kunnossa silloin kun pitää lähteä. Kun soitat meille, saat kiinni oikean ihmisen – et asiakaspalvelubottia. Ja vaikka arvostamme henkilökohtaista palvelua, mahdollistamme myös täysin itsepalvelupohjaisen vuokrauksen, jossa voit avata ajoneuvon suoraan puhelimellasi.

Visio

Autovuokraamo Biilit Oy on vuonna 2025 Suomen tunnetuin vaihtoehto perinteisille vuokrausketjuille.
Helppous, nopeus ja asiakaskokemus ovat meidän valttikorttimme.

Haluamme rakentaa vuokrauspalvelun, jossa asiakas ei jää yksin. Meidät muistetaan siitä, että kaikki toimii – ilman turhaa säätöä.

Strategia

Biilit kasvaa kolmella kivijalalla:

  • Laajennamme maltilla mutta päättäväisesti.
    Uudet toimipisteet avataan paikkoihin, joissa on kysyntää mutta ei kunnollista palvelua.

  • Keskitymme asiakaskokemukseen.
    Henkilökohtainen, nopea palvelu on meidän DNA:ssa. Vastaamme puhelimeen ja hoidamme tilanteet heti, ei viikon päästä.

  • Kehitämme omaa teknologiaa.
    Varausjärjestelmä toimii nopeasti, selkeästi ja mobiilisti. Varaaminen vie alle minuutin, palautus onnistuu 24/7 – myös ilman äppejä tai salasanoja.

Arvolupaus

Autovuokraamo Biilit Oy tekee vuokraamisesta helppoa.
Meiltä saat sen mitä luvataan – silloin kun luvataan.

Facebook sivumme https://www.facebook.com/kuopionpakut.fi/

Kumppaniyritykset www.mav.fi ja www.rentogo.fi

Toimipisteet

24/7 tiepalvelu

Sisältää kaiken, mitä tien päällä tarvitset

Sijaisautot

Sijaisauto kolarikorjauksen ajaksi

Miksi valita Kuopion Pakut?

Rasti
Uudehkot ja turvalliset autot
Rasti
Ei piilokuluja
Rasti
24/7 tiepalveluturva
Rasti
Henkilökunta aina asiakasta vastassa

Asiakaskokemuksia

TähtiTähtiTähtiTähtiTähti
Mikko T.
lainausmerkki
Asiakas 1
Uusi auto ja mukava henkilökunta, joka auttoi tarvittaessa. Muutto sujui hienosti Biilit.fi:n ansiosta, suosittelen!
TähtiTähtiTähtiTähtiTähti
Nina V.
lainausmerkki
Asiakas 2
Kaikki toimi paremmin kuin hyvin!
TähtiTähtiTähtiTähtiTähti
Piia R.
lainausmerkki
Asiakas 3
Hyvä asiakaspalvelu, auton nouto ja palautus hyvällä sijainnilla ja edullinen vuokrahinta. Auto siisti ja muutenki priimaluokkaa. Olipa mahtavata tehdä muutto. Kiitoksia!
TähtiTähtiTähtiTähtiTähti
Joni L.
lainausmerkki
Asiakas 4
Tarve isommalle pakulle takalaitanostimella muuttuikin sightseeing ajeluksi, kun tori.fi kohde osoittautuikin muuksi kuin oletettiin. Kuopion Pakut tarjoaa laajan valikoiman ajoneuvoja. Nettisivut ovat yksinkertaiset ja puhelimeenkin vastattiin nopeasti kun kysyttävää tuli. Loistavaa toimintaa!
TähtiTähtiTähtiTähtiTähti
Jani T.
lainausmerkki
Asiakas 5
Hyvin toimiva palvelu ja uudet autot
TähtiTähtiTähtiTähtiTähti
Tanya A.
lainausmerkki
Asiakas 6
Aivan mahtava asiakaspalvelu! Voin lämpimästi suositella, näillä kavereilla homma toimii!

1. Vuokraaminen ja auton noutaminen

 
1.1 Kuka voi vuokrata auton?

Vuokraajalla on oltava voimassa oleva ajo-oikeus (ajokortti), jonka ajo-oikeusluokka oikeuttaa kuljettamaan vuokrattua ajoneuvoa. Vuokraajan on myös oltava vähintään 18-vuotias ja ajokunnossa.

Vuokraajalla on oltava myös luottokortti vuokrausta takaamassa. Tarkistamme vuokraajan luottotiedot vuokraajan luvalla. Mahdolliset maksuhäiriömerkinnät voivat vaikuttaa vuokraukseen.

 
1.2 Kuinka vuokraan auton?

Auton vuokraus onnistuu nettiajanvarauksen kautta, soittamalla asiakaspalveluumme 09 3508 5533. Olemme pyrkineet vastaamaan kaikkiin mahdollisiin varaamiseen ja ajamiseen liittyviin kysymyksiin tällä sivulla. Tehtyäsi varauksen saat meiltä sähköpostiisi varausvahvistuksen.

Kokeile helppokäyttöistä varausjärjestelmää!

 
1.3 Onko henkilökunta paikalla noudettaessa autoa?

Henkilökuntamme on aina asiakasta vastassa ennen vuokrauksen alkua. Näin pystymme vastaamaan myös asiakasta
mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

 
1.4 Missä toimistonne sijaitsee?

Kuopio: Tapionkatu 12 & Niiralankatu 26

Jyväskylä: Neste K Kirri Kirrintie 2, 40270 Jyväskylä ja Neste K Savela Vehkakatu 2, 40700 Jyväskylä

Lappeenranta: Neste Simolantie 16, 53600 Lappeenranta

 
1.5 Millaiset peruutusehdot teillä on?

Katso Vuokrausehdot kohta 11. Varauksien peruutukset 7 vuorokautta ennen varauksen alkamista ilman kuluja.

 
1.6 Mitä rajattomat kilometrit tarkoittavat, tarvitseeko minun maksaa kilometreistä?

Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman edullisen ja selkeän hintapolitiikan joten asiakkaiden ei tarvitse miettiä jokaista mutkaa ennalta erikseen vaan kaikki varaukset sisältävät rajattomasti kilometrejä. Asiakas maksaa vain vuokrauksen käytetystä ajasta.

 
1.7 Voiko vuokratuilla autoilla vetää peräkärryä?

Tarkasta autojemme tiedot Kalusto välilehdeltä.

 
1.8 Miten toimin, jos en löydä varausvahvistusta sähköpostista?

Varmista ensin, ettei vahvistus ole mennyt roskapostikansioon. Jos et löydä viestiä mistään, ole meihin yhteydessä – me tarkistamme varauksesi ja lähetämme vahvistuksen uudelleen tarvittaessa. Saat vuokratun auton myös ilman vuokravahvistusta.

 
1.9 Saanko varauksesta kuitin tai tositteen kirjanpitoa varten?

Kyllä saat. Varausvahvistus toimii kuittina, ja se sisältää kaikki tarvittavat tiedot esimerkiksi yrityskirjanpitoon. Jos tarvitset erillisen laskun yritykselle, ota meihin yhteyttä – järjestyy kyllä.

 
1.10 Voinko varata auton toisen henkilön puolesta?

Varaus kannattaa tehdä sen henkilön nimissä, joka tulee noutamaan ja ajamaan autoa. Jos maksat vuokran jonkun toisen puolesta, varmistathan että meille ilmoitetaan selkeästi, kuka toimii varsinaisena kuljettajana ja että hän täyttää vuokrausehdot (ikä, ajokortti, luottotiedot jne.).

 
1.11 Miten lisäkuljettaja ilmoitetaan?

Lisäkuljettaja tulee ilmoittaa varauksen yhteydessä tai viimeistään ennen auton noutoa. Tarvitsemme hänen nimensä, syntymäaikansa ja ajokortin tiedot. Kaikkien kuljettajien pitää täyttää samat ehdot kuin päävuokraajan.

2. Maksaminen

 
2.1 Paljonko vuokraus maksaa?

Autojen vuokrahinnat näette vuokrauskalenterista joka löytyy täältä

 
2.2 Miten maksan auton vuokrauksen?

Voit maksaa vuokraamisen kätevästi verkossa tai paikan päällä Visa Electronilla, pankki- tai luottokortilla. Yrityksien on mahdollista maksaa myös laskulla. Vuokrausta ei voi maksaa käteisellä syynä tiukentuneet vakuutusehdot.

 
2.3 Voinko maksaa yrityksen tiedoilla ja saada laskun?

Kyllä onnistuu. Voit syöttää yrityksen tiedot varauksen yhteydessä ja saat kuitin tai laskun, joka kelpaa kirjanpitoon. Jos tarvitset erikseen verkkolaskun tai haluat maksaa laskulla, ole yhteydessä meihin ennen varausta – järjestetään kyllä.

 
2.4 Mitä tapahtuu, jos maksu epäonnistuu varauksen yhteydessä?

Jos maksu ei mene läpi, varaus ei vahvistu. Tarkista maksukortin tiedot ja varmista, että tilillä on katetta. Jos ongelma jatkuu, kokeile toista maksutapaa tai ole yhteydessä meihin – autamme kyllä mielellämme.

 
2.5 Voinko käyttää lahjakorttia tai alennuskoodia varauksen yhteydessä?

Kyllä voit. Syötä lahjakortin koodi tai alennuskoodi sille varattuun kenttään varausvaiheessa ennen maksua. Jos koodin kanssa on ongelmia, laita meille viestiä ennen maksamista niin varmistetaan, että saat hyödyn käyttöön.

3. Ajaminen

 
3.1 Saanko perehdytyksen tai opastuksen auton käyttöön ottoon?

Tämä riippuu paikkakunnasta ja toimipisteestä. Otathan ennen varauksen alkua yhteyttä, jos tarvitset erityistä ohjeistusta auton käyttöön ottamisessa.

 
3.2 Mitä jos autoon tulee tekninen vika, rengasrikko tai se ei käynnisty?

Renkaan rikkoutuminen, polttoaineen loppuminen tai tekninen vika voi katkaista hetkessä hyvin alkaneen matkan vuokra-autolla. OP Pohjola autoapu 24h on kattava palvelu, joka huolehtii matkan jatkumisesta yllättävissäkin tilanteissa, olipa kyseessä tekninen ongelma tai itse vahingossa aiheutettu vika.

Kaikki järjestyy yhdellä soitolla numeroon 0303 0303 (puhelun hinta 0e/min), joka päivystää kaikkina vuorokauden aikoina, vuoden jokaisena päivänä. Tavoitteemme on saada matkasi jatkumaan heti ja siksi tarjoamme teknistä neuvontaa jo puhelimessa sekä tiepalveluapua paikan päällä. Jos se ei auta, hinaamme autosi lähimpään korjaamoon.

 
3.3 Mitä varusteita autoistanne löytyy?

Tarkemmat auton lisävarusteet löytyvät Kalusto välilehdeltä. Kaikista autoistamme löytyy Tiepalvelulappu, lumiharja ja parkkikiekko. Autoihin on lisäksi vuokrattavissa nokkakärryt, sidontaliinat ja tavaratilan harja. Kadotetuista pienvarusteista veloitetaan 15 € ja nokkakärryistä 150 €.

 
3.4 Pitääkö minun huoltaa autoa?

Asiakkaan ei tarvitse huoltaa autoa, henkilökuntamme tarkastaa auton öljyt, rengaspaineet jäähdytinnesteet säännöllisesti. Mikäli havaitset autossa vikaa ilmoita siitä viipymättä asiakaspalveluumme.

 
3.5 Voinko lähteä autolle ulkomaille?

Kyllä voit, mutta ajoneuvoa ei saa eikä voi viedä Suomen rajojen ulkopuolelle ilman erillistä maastapoistumislupaa, Green Cardia sekä ajoneuvon rekisteröintitodistuksen teknistä osaa. Maastapoistumisluvan, Green Cardin sekä ajoneuvon rekisteritodistuksen teknisen osan saatte mukaan henkilökunnaltamme.

 
3.6 Voinko pysäköidä vuokra-auton maksullisille kadunvarsipaikoille?

Kyllä voit – vuokra-autolla saa pysäköidä mihin tahansa lailliseen paikkaan samalla tavalla kuin omallakin autolla. Muista kuitenkin maksaa pysäköinti normaalisti joko automaatilla tai sovelluksella. Mahdolliset sakot jäävät vuokraajan vastuulle.

 
3.7 Saanko sakon, jos ajan ylinopeutta tai pysäköin väärin vuokra-autolla?

Kyllä, liikennesäännöt koskevat vuokra-autoa ihan samalla tavalla kuin omaakin autoasi. Jos ylinopeus- tai pysäköintivirhe johtaa sakkoon, se ohjataan vuokraajalle. Emme peri erillisiä käsittelykuluja, mutta sakot ovat vuokraajan vastuulla.

 
3.8 Kuka on vastuussa liikennevirhemaksuista ja pysäköintisakoista?

Vuokraaja on aina vastuussa vuokrauksen aikana syntyneistä liikennesakoista, pysäköintimaksuista tai muista virhemaksuista. Jos saamme sakon jälkikäteen, toimitamme sen edelleen sinulle maksua varten.

4. Auton palauttaminen

 
4.1 Miksi minun pitää valokuvata auto noudettaessa ja palauttaessa?

Video- tai valokuvaa auto ennen vuokrauksen alkua jotta voit tarvittaessa todistaa missä kunnossa otit auton käyttöösi ja sama juttu auton vuokrauksen päätyttyä vaikka uusia vaurioita ei olisikaan, näin ollen voit tarvittaessa todistaa myöhemmin missä kunnossa palautit sen. On kaikkien meidän etu, että autot säilyvät hyvässä kunnossa ja kustannukset kurissa. Näin pystymme tarjoamaan laadukasta vuokrauspalvelua edullisilla hinnoilla jatkossakin.

Videokuvaa tai valokuvaa auto eri kuvakulmista ennen ja jälkeen ajon ja säilytä kuvat itselläsi kuukauden ajan vuokrauksen päätyttyä. Valokuvat ovat omaksi turvaksesi mahdollisissa vaurioselvittelyissä.

 
4.2 Voinko palauttaa auton eri kaupunkiin?

Auto palautetaan yleensä ottaen aina noutopisteeseensä.

 
4.3 Ajomääräni ei ole kuin muutaman kilometrin, tarvitseeko minun tankata auto?

Auto tulee tankata aina täyteen varauksen lopuksi. Et varmaan itsekään toivoisi että edellinen siirtäisi lyhyen ajonsa sinun maksettavaksesi. Vajaalla tankilla palautetusta autosta perimme polttoaineen lisäksi 50 euron sakkomaksun.

 
4.4 Voinko palauttaa vuokraamani auton ennen vuokrauksen päättymistä?

Auton voi palauttaa milloin tahansa 24/7 varausajan puitteissa.

 
4.5 Mitä jos palautan auton myöhässä?

Jos näyttää siltä, että et ehdi palauttaa autoa sovittuun aikaan, ilmoitathan siitä heti suoraan toimipisteeseen. Monesti auto on varattu jo seuraavalle asiakkaalle, joten etukäteisilmoitus on ehdottoman tärkeää – näin voimme yrittää järjestää aikatauluja uudelleen.

Lyhyt, alle 15 minuutin viive ei aina aiheuta lisäkustannuksia. Jos myöhästyminen venyy yli 15 minuutin eikä siitä ole ilmoitettu etukäteen, joudumme veloittamaan 150 € sakkomaksun, sillä seuraava asiakas tulee vaatimaan meiltä hyvitystä myöhästelystä.

Me joustamme aina kun mahdollista, kunhan tiedämme tilanteesta ajoissa.

 
4.6 Entä jos auto likaantuu käytössä? Pitääkö se pestä ennen palautusta?

Normaalit pölyt ja kengänjäljet eivät haittaa, mutta jos autoon jää roskat, lemmikin karvat tai se on selvästi poikkeuksellisen likainen sisältä tai ulkoa, joudumme veloittamaan siivousmaksun. Yleinen nyrkkisääntö: palautathan auton samassa kunnossa kuin sait sen.

 
4.7 Mihin aikaan auto tulee viimeistään palauttaa?

Auto tulee palauttaa viimeistään siihen kellonaikaan, joka on ilmoitettu varauksen yhteydessä. Myöhästymisistä tulee ilmoittaa aina etukäteen – auto voi olla varattu heti seuraavalle asiakkaalle.

5. Vakuutuksista

 
5.1 Miten toimia vahinkotilanteissa?

Sinun tulee toimia yleisen ohjeistuksen mukaisesti onnettomuuden lisävahinkojen välttämiseksi. Soita poliisille jos kolaritilanteessa on muita osapuolia. Lisäksi täytät vahinkoilmoituksen ja ilmoitat asiasta meille.

 
5.2 Millainen vakuutus vuokraamassani autossa on?

Kaikissa vuokraamissamme autoissa on liikennevakuutus, joka kattaa syyttömälle osapuolelle aiheutetut vahingot valitun vakuutusomavastuun ylittävältä osalta. Vuokrauksen aikana olet ajoneuvon haltijana ja vastaat autolle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista varaukseesi liittyvän omavastuun mukaisesti.

Lisäksi ajoneuvossa on hirvi-, palo-, varkaus- ja törmäysvakuutus, joiden korvauksien piiriin kuuluu normaalien vakuutusehtojen mukaiset vahingot valitun vakuutusomavastuun ylittävältä osalta.

Asiakas on velvollinen korvaamaan ajoneuvolle ja sen varusteille vuokra-aikana sattuneet vahingot sekä ajoneuvon seisonta-ajasta aiheutuneet kustannukset. Vuokraamo laskuttaa Asiakasta korjauskustannusten osalta Vuokraamon valitseman korjaamon korjauskustannuslaskelman mukaan sekä seisonta-ajasta voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Edellä mainittujen kustannusten korvausvastuun enimmäismäärä on 1 600 € vahinkoa kohden. Korvausvastuun enimmäismäärän alentaminen 800 €:oon vahinkoa kohden on mahdollista 20€ lisämaksulla.

Lue lisää vuokrausehdoista täältä.

 
5.3 Voinko vuokrata auton vaikka luottotiedoissani on merkintä?

Kyllä, vuokraus on mahdollista myös ilman kunnossa olevia luottotietoja, mutta siinä tapauksessa perimme 600 € vakuusmaksun ennen vuokrauksen alkua. Tämä vakuus palautetaan vuokrauksen päätyttyä, kun auto on tarkastettu ja tankattu, eikä vahinkoja ole sattunut.

Vakuusmaksu toimii turvana meille siitä, että vuokraaja pystyy vastaamaan vuokrauksen aikaisista velvoitteista – kuten tankkauksesta, mahdollisista lisäpalveluista ja vahingoista.

Jos luottotiedot ovat kunnossa, vakuusmaksua ei veloiteta lainkaan.

 
5.4 Mitä omavastuun pienennys tarkoittaa käytännössä?

Omavastuun pienennyksellä voit vähentää vastuutasi mahdollisessa vahinkotilanteessa. Ilman pienennystä olet vastuussa koko omavastuuosuuden (esim. 2 000 €) verran, mutta pienennyksellä tämä voi laskea esimerkiksi 800 euroon. Pienennyksen voit valita varauksen yhteydessä.

6. Erikoistilanteet ja muut kysymykset

 
6.1 Voinko vuokrata useamman auton kerralla?

Kyllä voit. Useamman auton varaaminen onnistuu helposti – voit tehdä erilliset varaukset tai olla suoraan meihin yhteydessä, niin katsotaan sinulle sopiva kokonaisuus.

 
6.2 Mitä jos minulla on lemmikki mukana – saako koira tulla autoon?

Kyllä saa, kunhan auto palautetaan siistinä. Jos autoon jää karvoja tai hajuja, joudumme veloittamaan siivousmaksun. Suosittelemme käyttämään lemmikeille sopivaa suojapeitettä tai häkkiä.

 
6.3 Onko teillä tarjolla lisävarusteita, kuten lastenistuin tai nokkakärryjä muuttoon?

Joissain toimipisteissä kyllä! Lastenistuimia, muuttolaatikoita tai nokkakärryjä voi olla saatavilla erikseen pyydettäessä. Tarkista saatavuus varauksen yhteydessä tai kysy asiakaspalvelustamme.

 
6.4 Mitä jos unohdan tavarani autoon palautuksen jälkeen?

Ei hätää – tarkistamme autot säännöllisesti ja ilmoitamme löytyneistä tavaroista. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian, niin tarkistamme tilanteen ja sovimme noudosta tai palautuksesta.